Content marketing dla firm

Dla prostego codziennego zrozumienia – treść jest formą marketingu, która zasadniczo koncentruje się na tworzeniu i obiegu treści w internecie.
Treść może mieć postać blogów lub treści w mediach społecznościowych, ale nie zawsze musi to być tekst, mogą to być również filmy, które z reguły są atrakcyjniejsze dla użytkownika.

Skupimy się jednak na content marketingu w formie treści, gdyż one są przystępniejsze również dla przeglądarki Google, w której możemy poszerzyć swoją widoczność.

Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać w przypadku content marketingu, jest to, że nie należy otwarcie promować swojej marki.
Pierwszy proces takich działań powinien obejmować wzbudzenie zainteresowania użytkownika treścią.
Chyba przyznasz mi rację, że każdy ma dość reklam, które krzyczą do nich już od początku strony „KUP! KUP!”

Przecież nie chodzi o to, aby zmuszać kogoś do zakupu a zachęcać.
Content marketing to ciągły proces przekształcania potencjalnych klientów w klientów, a klientów w stałych nabywców co nazywamy remarketingiem.

5 złotych zasad content marketingu, które powinieneś wykorzystać na swojej stronie

Przedstawiam Ci prostą, przejrzystą listę, na której widnieją proste i skuteczne metody content marketingu.
Prowadzą one użytkownika do wykonania pożądanej przez Ciebie reakcji.

Układ strony powinien mieć charakter prowadzenia potencjalnego klienta do ukończenia go, czyli prowadzący do skontaktowania się z Tobą w celu skorzystania z twojej oferty.

Jak tego dokonać?

Użytkownik nie zdecyduje się na podjęcie poszczególnych kroków jeśli na stronie nie znajdzie się odpowiednia strategia, która poprowadzi go od punktu A do punktu B.
Jeśli prowadzisz swoją stronę internetową, która oferuje produkty lub usługi, musisz zrozumieć, że najważniejszym elementem strony powinno być CTA (Call To Action) – czyli integracja użytkownika ze stroną, by finalnie doprowadzić do kupna.

Jeśli chcesz skutecznie sprzedawać w internecie powinieneś znaleźć miejsce na swojej stronie dla:

  • USP marki

  • Współczynnik zaufania

  • Proces działania

  • Benefity współpracy z Tobą

  • Kwestionariusz aplikacyjny

Omówmy po kolei czym są poszczególne zagadnienia, abyś lepiej rozumiał ten proces.

USP – to jasna i zrozumiała unikalna cecha twojej oferty.
Jeśli ktoś odwiedził twoją stronę to na samym początku musisz mu zakomunikować jakiego rodzaju usługi oferujesz.
Najprawdopodobniej bez takiej informacji użytkownik nie poświęci na przeglądanie dalszej części witryny, tylko po prostu z niej wyjdzie.
Zadbaj więc o integralność użytkownika ze stroną, aby spędził na niej wystarczająco dużo czasu, aby ukończył zaplanowaną przez Ciebie strategie.

Współczynnik zaufania – zdarzyło Ci się kiedyś kupić coś ze sklepu internetowego bez wcześniejszego upewnienia się czy strona jest wiarygodna ?
Istnieje wiele czynników, które wpływają na zaufanie klientów.
Począwszy od designu i treści marketingowych kończąc na opiniach użytkowników, którzy już skorzystali z oferty.
Pokaż użytkownikom, że twoja strona „żyje”, aktualizuj treści, wprowadzaj nowości i zachęcaj treścią a z pewnością zaobserwujesz większy ruch.

Proces działania – przekaż swojemu klientowi prostą informację, jak będzie przebiegać współpraca z Tobą i co musi zrobić, aby taką współpracę rozpocząć.
Zadbaj o aspekt wizualny, dodatkowe ikony i przejrzysty układ bloków strony powinien świetnie odzwierciedlać proces oraz jasno i zrozumiale przekazać jego sedno.

Benefity – dlaczego jesteś lepszy? Dlaczego to właśnie Ciebie mam wybrać? Ubierz w słowa kwintesencje charakteru swojej działalności, którymi zachęcisz klienta do podjęcia współpracy.

Kwestionariusz aplikacyjny – cel naszej podróży po stronie internetowej.
Jeśli odpowiednio zadbałeś o treści i w skrócie przekazałeś kluczowe informacje, użytkownik przystąpi do działania, dzięki czemu efektywnie ukończysz swoją strategię content marketingu.

Optymalizacja treści dla użytkownika

  • Nikt nie lubi czytać „zbitego” ze sobą tekstu.
  • Podziel stronę na bloki, zadbaj aby treść współgrała z obrazkami obok, aby przyjemniej spędzało się na niej czas.
  • Najważniejsze informacje umieść w przeznaczonych do tego nagłówkach H1 oraz H2.
  • Zaczynaj nowe zdania od nowego akapitu, aby tekst był przejrzysty.
  • Pogrubiaj w tekście istotne frazy i zagadnienia.
  • Nie zmuszaj do zakupu, lecz zachęcaj