SEO – o co chodzi?

Optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek nazywamy SEO czy też pozycjonowanie.
Ta optymalizacja ma za zadnie zwiększyć widoczność strony internetowej dla odpowiednich słów kluczowych wpisanych w wyszukiwarce przez użytkownika.
Dla jednego słowa kluczowego czy tez zapytania umieszczonego w przeglądarce przypisane są tysiące a nawet i miliony stron internetowych.
Które zawierają treści odpowiadające wcześniejszemu zapytaniu.

Proces pozycjonowania – jak przebiega ?

Jeśli nawiązujemy współpracę z Agencją SEO musimy liczyć się z współpracą długofalową. Pozycje na poszczególne słowa kluczowe nie pojawiają się na pstryknięcie palca zwłaszcza, gdy konkurencji tylko przybywa.
Pozwól, że przybliżę Ci teraz prawidłowy schemat działania agencji zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych.

1. Dobór słów kluczowych na które będziesz widoczny

Jest to podstawa, bez której nie możemy podjąć dalszych działań.
Najlepszym rozwiązaniem dobrej strategii jest dobranie słów kluczowych dopasowanych do twojej branże, które realnie wygenerują ruch a także potencjalnych klientów.
Niezwykle istotnym elementem jest konsultacja z Twoim opiekunem SEO, który sprawdzi potencjał słów kluczowych.

Słowa powinny być mierzalne do wypozycjonowania, a więc czasem warto wybrać alternatywne słowa kluczowe, które posiadają mniejszą konkurencję, bo pozycjonowanie słów z dużą liczbą konkurentów mogłoby trwać lata i nie przynosić widocznych korzyści.
Po co więc zniechęcać się niepotrzebnie ?
Zainwestuj pieniądze w coś, co przyniesie Ci widoczny rezultat i pozwoli Ci zarabiać.

2. Optymalizacja strony internetowej

Czy kiedykolwiek wszedłeś na stronę która ładowała się dobre kilka lub kilkanaście sekund?
Czy po prostu rezygnowałeś i przechodziłeś do następnej strony?
A może po kliknięciu produktu w sklepie internetowym wyskakiwał Ci error?
To tak zwana użyteczność strony.
Brak przecinków, poprawnej gramatyki, ogólnych zasad interpunkcyjnych czy stylistyka. Klient który męczy się czytając treści na twojej stronie na pewno nie poleci jej dalej.

Tak samo działa robot Google który „chodzi” po stronie i czyta treści analizując czy są wartościowe dla użytkownika.
Jeśli strona wydaje się nie czytelna robot nie „poleci” jej dalej.
To samo tyczy się funkcji strony, z pozoru ładnie wyglądająca, estetyczna witryna lecz po kliknięciu w przycisk nie wyświetla się nic lub wyskakują błędy.
Podobnie będzie w przypadku koszyka w sklepie internetowym, jeśli funkcję nie będą działały tak jak należy klient będzie bał się zostawić na witrynie swoje pieniądze.

Warto nadmienić, że wyróżniamy dwa główny typy optymalizacji strony internetowej.
A są nimi:

  • Optymalizacja techniczna

    • przyśpieszenie strony internetowej do maksimum
    • eliminacja błędów programistycznych jak i stylistycznych
  • Optymalizacja treści pod kątem SEO

    • ma na celu tworzenie przystępnych treści dla użytkownika jak i dla wyszukiwarki Google
    • dbanie o estetykę i przejrzystość, aby czytane treści nie męczyły wzroku
    • dodanie odpowiednich znaczników meta etc.

3. Kampania link-buildingowa

Inaczej mówiąc – strategia pozyskiwania wartościowych źródeł w sieci to reklamowania witryny.
Pisząc wartościowy chciałbym uświadomić Ci w jakim kontekście to piszę.
Wartościowy w branży SEO to taki, który realnie wpływa na ruch, dociera do dużej grupy odbiorców i wzbudza zainteresowanie.
Poszczególne strony Google ocenia przez wgląd na poszczególne czynniki tworząc tym samym profil linkowy, który w zależności od witryny może być słabszy, albo mocniejszy, czyli taki na którym warto umieścić artykuł sponsorowany.
Realny ruch podnosi współczynnik zainteresowania twoją stroną internetową i pozwala jej zdobyć wyższe pozycje w wyszukiwarce!

Jeśli tylko na twojej stronie znajdują się wartościowe treści, istnieje spora szansa, że użytkownik zostanie u Ciebie na dłużej, a może nawet zagości na stałe.

4. Monitorowanie i śledzenie dzięki Analityce

Temat, który przez większość Agencji SEO nie jest poruszany.
Analityka to rozległa dziedzina, która pozwala na śledzenie zachowania użytkownika na stronie.
Poprzez tracking realnie monitorujemy, gdzie dany użytkownik się znajduje w czasie rzeczywistym, albo na którym etapie opuścił stronę.
Poprzez wgląd na takie statystyki, możemy skutecznie dowiadywać się pośrednio od przeglądającego użytkownika co go odrzuciło od dalszej interakcji i co najpewniej należałoby zmienić.

Jeśli wiesz gdzie jest źródło problemu, to nie będzie żadnej przeszkody, aby ten problem wyeliminować i zwiększyć konwersję na Twojej witrynie.

5. Raportowanie wyników

Pierwsze zmiany w zachowaniu wyszukiwarki odnośnie Twojej strony będą zauważalne po około miesiącu.
Nie ma ścisłej reguły, ponieważ każda branża posiada mniejszą lub większą konkurencję.
Poprzez regularne raporty od agencji z którą współpracujesz zyskujesz dostęp do informacji, których nie widać w panelu administratora.
Najprawdopodobniej w raporcie znajdziesz ruch, ile średnio czasu użytkownik spędza na stronie, po jakich stronach się porusza i ile dziennie, tygodniowo czy też w skali miesiąca zyskujesz unikalnych wizyt.
No i najważniejsze… zmiany w pozycjach słów kluczowych w wyszukiwarce Google.