WordPress to fantastyczna platforma zarządzania treścią zarówno dla początkujących jak i doświadczonych webmasterów. Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z marketingiem sieciowym, prawdopodobnie zastanawiasz się, jak zacząć. Wierzymy, że pierwszym i najważniejszym krokiem dla początkujących jest poznanie podstaw SEO . SEO odnosi się do technik stosowanych do zwiększenia ilości i jakości ruchu w Twojej witrynie poprzez poprawę jej widoczności w wynikach wyszukiwania. To nie jest prosta praktyka i może być dość skomplikowana, jeśli jesteś początkującym. Specjalnie dla Ciebie drogi czytelniku opracowaliśmy tę listę porad i wskazówek WordPress, abyś poczuł się jak Specjalista SEO w krótkim czasie.

Po pierwsze, czym jest SEO?

SEO czy też Search Engine Optimization to szybko rozwijająca się dziedzina zajmująca się zwiększaniem ruchu w witrynie z bezpłatnych zapytań w sieci. W tym celu webmasterzy i specjaliści SEO badają zachowania wyszukiwarek, aby określić, które czynniki wpływają na ranking proponowanych przez Google stron. Podczas gdy algorytm Google jest ściśle tajny, eksperci nieustannie pozyskują nowe czynniki związane z jego procesem rankingowym. Dzięki takim działaniom można uzyskiwać i wdrażać na Twoją stronę taktyki, które zwiększają kompatybilność witryny z algorytmami wyszukiwania. Ponieważ Google jest najpopularniejszą i najskuteczniejszą wyszukiwarką w Internecie, Twoja witryna musi być przyjazna dla Google do wszystkich celów SEO.

Przewodnik krok po kroku po SEO w WordPress

Wskazówki i porady dotyczące witryny WordPress
Chociaż niemożliwe jest opisanie każdej ważnej metody SEO w jednym poście na blogu, istnieje kilka podstawowych wskazówek SEO, z których każdy właściciel witryny WordPress powinien skorzystać na wczesnym etapie rozwoju, aby ułatwić przyszłą strategię.

1. Sprawdź ustawienie „Widoczność dla wyszukiwarek”

Jednym z najważniejszych ustawień w panelu administratora (jeśli nie najważniejsze) jest „Widoczność dla wyszukiwarek ” pole to znajdziesz przechodząc do sekcji „Ustawienia -> Czytanie” Jeśli okno zatytułowane „Proś wyszukiwarki o nieindeksowanie tej witryny” jest zaznaczone, należy usunąć zaznaczenie aby Twoja witryna wyświetlała się w wynikach wyszukiwania. Gdy to pole jest zaznaczone, WordPress automatycznie wysyła informacje robotowi Google o pominięciu tej strony, czego zdecydowanie nie chcesz.

2. Użyj słów kluczowych w tekście zakotwiczenia

Kolejna porada dotycząca WordPress jest nieco bardziej techniczna, ale mimo to wciąż łatwa do wykonania przez każdego. Adres URL strony zapewnia zarówno użytkownikowi, jak i wyszukiwarkom wgląd w treść strony. Wykorzystaj to na swoją korzyść i stwórz strukturę linków zawierającą słowa kluczowe, które potencjalny użytkownik może wyszukiwać. Weźmy na przykład następujące adresy URL:

  1. Agencja Marketingu Sieciowego
  2. https://web-box.pl/

Gdybyś był potencjalnym klientem poszukującym specjalistów ds. marketingu sieciowego, znacznie bardziej prawdopodobne byłoby kliknięcie pierwszego linku na podstawie tekstu kotwicy. Ten przykład pokazuje, jak ważne jest stworzenie prostej i intuicyjnej struktury linków, która zawiera słowa kluczowe zamiast nieistotnych fraz.

3. Wybór prefiksu „WWW”

Jedną z pierwszych decyzji, które podejmiesz jako początkujący SEO, jest to, czy chcesz, aby Google zaindeksował witrynę z prefiksem „www”, czy bez niego. Całkowicie dopuszczalne jest pominięcie „www”, ale jeśli to zrobisz, będziesz musiał przekierować wszystkie linki inne niż www do tej samej struktury URL, ponieważ Google postrzega te dwie strony jako zupełnie różne witryny. Możesz to zrobić w WordPress przechodząc do sekcji Ustawienia -> Ogólne, lub za pomocą pliku .htaccess na serwerze twojej strony internetowej.

4. Wtyczki SEO WordPress

WordPress ma tysiące wtyczek, z których możesz wybierać, aby ułatwić sobie pracę. Dwie najczęściej używane wtyczki SEO to pakiet SEO All in One i SEO Yoast, które mogą zająć się niektórymi bardziej technicznymi zadaniami. Chociaż Yoast jest nieco mniej konfigurowalny, obie wtyczki są łatwymi w użyciu, w pełni funkcjonalnymi menedżerami SEO i żadna z nich nie wymaga obszernej wiedzy do działania.

Pokuszę się nawet na stwierdzenie, że Yoast to niezbędnik dla każdego pozycjonera na stronach opartych o system WordPress.
Jest to „must have” do wygodnego tworzenia struktury adresów URL, o którym wspominaliśmy w punkcie numer 2 :)

5. Zweryfikuj własność witryny w Google Search Console

Google Search Console to jedno z najpotężniejszych narzędzi służących do optymalizacji witryny pod kątem algorytmów Google. Search Console to bezpłatna usługa, która zapewnia krytyczne dane i raporty, które pozwalają ocenić i poprawić widoczność witryny. Nie można jednak uzyskać dostępu do danych strony bez zweryfikowania własności witryny, co z reguły jest prostym procesem. Jeśli jednak napotkasz na swojej drodze problemy w tych działaniach, zespół Web-Box chętnie pomoże Ci finalizacją procesu :)

Wszystko, co musisz zrobić, to przesłać identyfikujący plik .html do katalogu witryny, aby Google wiedział, że Twoja witryna jest rzeczywiście do indeksowania.

Poza podstawami: skonsultuj się z ekspertami Web-Box

Chociaż te wskazówki są idealne dla początkujących, ledwo zarysowaliśmy powierzchnię tego, co potrafi pozycjonowanie stron internetowych. Inne najlepsze praktyki skutecznej strategii SEO obejmują utrzymywanie szybkiej, responsywnej i bezpiecznej strony internetowej. Dalsza wiedza na temat pozycjonowania i optymalizacji strony internetowej jest bardziej utajniona i ciężko znaleźć jakiekolwiek informacje na temat zaawansowanego SEO. Na szczęście ty nie musisz się o to martwić, bo my wiemy od czego zacząć bardziej zaawansowane kampanie. Dzięki usługom marketingowym SEO Web-Box zobaczysz znaczną poprawę widoczności i wzrost zaangażowania użytkowników w twoją stronę bez konieczności ciężkiego procesu edukacji w zakresie SEO. Jeśli jesteś gotowy na start zaawansowanego pozycjonowania strony opartej oWordPress, poproś o więcej informacji na temat naszych specjalistycznych rozwiązań.